Thursday, January 7, 2016

Makan Malam di Restoran Sekor & Co, Ukay Heights Ampang

Lapar. Lapar. Lapar.
Serius lapar setelah seharian sibuk di tempat kerja hingga lupa makan.

Google. Instagram. Blog. Facebook.
Hasil carian kami di ke empat-empat media sosial ini membawa kami ke Sekor & Co untuk makan malam. Kunci kereta di capai  dan laju memandu di celah-celah hiruk pikuk kota Kuala Lumpur  meredah jam di Jalan Ampang menghala ke lokasi Sekor & Co di Ukay Heights, Ampang. Tidak susah mencari, landmark adalah depan sikit dari SCPA.

Restorannya terletak di tingkat atas deretan kedai. Melangkah ke restoran terpapar konsep intrior yang minimalist & feel like home. I like it.

Kami memilih untuk duduk di tepi balkoni sambil di alun muzik muzik yang best Earth, Wind & Fire, Freddi Mercury.. feel so chillax.

So, when the menu came, we almost ordered everything on the menu. Mereka mempunyai seleksi menu Malay-Indo dan Barat yang harus dicuba.

Lihat gambar-gamabr di bawah : 





Pembuka selera dengan klasik french cuisine, Pate de Canard (hati goose/duck) with orange chutney di makan bersam roti artisan Sekor & Co.


Main course, of course nasi putih bersama Ayam Sekor, Daging Berlado & Salted Egg Squid. Makan berdua tapi macam makan berlima. Hee


Interior yang simple dan lampu malap menaikkan mood untuk makan.

Alhamdulillah.
Nice weather, good food & good music.

Definitely kami akan kembali, for the Ayam Sekor especially.

Till then.
XOXO



No comments:

Post a Comment